سفارش تبلیغ
صبا ویژن
vorojak katalan

بنام خدا


انالله و انا الیه راجعون



با کمال تاسف و تاثر امروز مطلع شدیم کاربر متدین، دلسوز، فعال و سخت کوش سایت ما و یکی از همکاران اصلی در برگزاری اولین همایش پارسی بلاگ، سر کارخانم مرضیه پژمان یار به دیار باقی شتافتند. علت درگذشت ایشان، غرق شدن در استخر در حین گذراندن دوره آموزش شنا در روز دوشنبه (دیروز) بوده است.
فریاد بی صدا
ایشان مدیر وبلاگ فریاد بی صدا و از نویسندگان وبلاگ عاشقانه (گلنارخانم) بودند که در اولین همایش پارسی بلاگ نیز جزو برگزیدگان هیات داوران مسابقه انتخاب شدند.
پیکر ایشان فعلاً برای بررسی های دقیق در مورد علت حادثه، در پزشک قانونی تهران است و طبق اعلام دوستان، قرار است فردا از مسجد محل سکونتشان تشییع گردند.

مدیریت و جامعه کاربران پارسی بلاگ این ضایعه دردناک را به همسر محترم ایشان، جناب آقای جعفری، دختر دوازده ساله شان، مائده خانم و پدر و مادر و خانواده و دوستان ایشان تسلیت عرض میکند و برای علو روح بزرگ ایشان آرزوی رحمت و غفران الهی دارد.

زمان تشییع جنازه : چهارشنبه 12 خرداد ماه 89 ساعت ده صبح 
آدرس : تهران، میدان خراسان - خیابان قیام - کوچه مسجد حوری
مراسم ختم : روز جمعه 14 خرداد ساعت 5 تا 7 عصر، تهران - میدان خراسان- خیابان قیام- مسجد حوری


دوستان این مرحومه، برای جمع آوری ختم قرآن برای شادی روح ایشان وبلاگ "به یاد مرضیه" (http://gheraat.parsiblog.com/)را راه اندازی کرده اند. عزیزانی که مایل به شرکت در این کار خیر و شاد کردن روح آن از دست رفته هستند، می توانند در این وبلاگ آمادگی خود را اعلام نمایند.


با تشکر vorojak katalan



نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 5:18 عصر توسط پویا| نظر|

سرودهای رسمی بارسلونا در طی تاریخچه صد ساله باشگاه

این به عنوان یک سنت تثبیت شده در باشگاه در آمده است که در آغاز دیدارهایی که در نیوکمپ برگزار می شود، سرود باشگاه، که ‘El Cant del Barça" نام گرفته است، بوسیله سیستم صوتی ورزشگاه پخش شود و تمام هواداران آن را یک صدا بخوانند.

این کار اولین بار در 27 نوامبر 1974، پیش از بازی ای که جشن پایان هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه بود، انجام شد. یک گروه کر شامل 3600 نفر، که بوسیله اوریول مارتورل رهبری می شدند، برای اولین اجرای رسمی سرود جدید، در زمین مسابقه گرد آمدند. کلمات شعر توسط جوزپ ماریا اسپیناس و خائوم پیکاس نوشته شده بودند و موسیقی بوسیله مانوئل والس ساخته شده بود. این آهنگ، به سرعت مشهور و همه گیر شد. هواداران عاشق این بودند که می توانستند دست هایشان را هماهنگ با ریتم جذاب آن به هم بزنند. کلمات نیز به طور کامل ارزش هوادار بارسا بودن را الهام می کردند، مخصوصا حال و هوایی که برای خارجی هایی که به تازگی به جامعه کاتالان می پیوستند، داشت، حال و هوایی که به طور کامل بازتاب عضویت در باشگاه بود.

در هر صورت، این تنها سرودی نیست که بارسا در طی این سالها داشته است. اولین آنها در 18 فبریه 1923، با اشعاری از رافائل فولچ ای کاپدویا و موسیقی از انریک موررا ساخته شد. این آهنگ، توسط گروه کر اورفئو گراسینس، برای اولین بار در استادیوم قدیمی لس کورتس، به عنوان بخشی از ستایش و قدردانی جامعه فوتبال کاتالان از خوان گمپر، اجرا شد. با حفظ حالت مبالغه آمیز آن زمان ها، این کلمات بیانگر ارتباط بین «ورزش و ملت کاتالان» بودند.

 سرود 1923

پس از آن، در زمان پنجاهمین سالگرد، استیو کالزادا اشعاری را برای یک سرود جدید نوشت، که با موسیقی خوان دوتراس همراه شد. این سرود، «بارسلونا، همیشه سربلند» (Barcelona, sempre amunt) نام گرفت و با وجود اوضاع سیاسی آن زمان، به زبان کاتالان نوشته شد.

 سرود 1949

جوزپ بادیا، در سال 1957، دوباره زبان کاتالان را برای سرودن اشعار سومین سرود، «سرود برای ورزشگاه» (Himne a l’Estadi) به مناسب افتتاح نیوکمپ به کار برد. این اولین بار بود که کلمه «بارسا» در یک سرود باشگاه به کار می رفت، برای این سرود، موسیقی توسط آدولف کابانه ساخته شد.

 سرود 1957

«سرود بارسا» ‘El Cant del Barça" آنقدر موفق بود که تمام سرودهای قبلی، خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد، حتی "Himne de l’Estadi" که در سال 1974، سرود رسمی بود. و این سرود، چنان به بخشی از سمبل باشگاه تبدیل شد که 30 سال بعد، هیچ کس نمی توانست تصور کند که نیازی به یک سرود جدید وجود دارد. یک سرود برای صد سالگی باشگاه نوشته شد، که «سرود صد سالگی» "Cant del Centenari" نام داشت، و برای اولین بار در 22 ساپتامبر 1998 اجرا شد. با شعری از رامون سولسونا و موسیقی از آنتونیو روس ماربا، اما از آغاز مشخص بود که این آهنگ تنها در خلال همان جشن ها استفاده خواهد شد.

 سرود صد سالگی

 سرود 1974 (سرود فعلی) است
FCBarcelona.i                                                                                              r


نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 4:38 عصر توسط پویا| نظر|

روسل و همکارانش همراه بازیکنان به روسیه سفر کردند .
ساندرو راسل - مدیر باشگاه - نیز تیم را در سفر به روسیه همراهی کرد؛ بعد از به عهده گرفتن مدیریت باشگاه در اوایل سال جاری، این اولین سفر رسمی او همراه تیم به شمار می آید.
گروهی که او را در این سفر همراهی می کنند عبارتند از: کارلس ویلاروبی به عنوان معاون وی، جردی مویکس، ادوارد کال، خاویر برداس، سیلویو الی آس، جوزپ رامون ویا آبارکا به عنوان اعضای هیئت مدیره.آنتونی زوبی زارتا به عنوان مدیر ورزشی تیم، مانوئل استیارته به عنوان مدیر روابط خارجی باشگاه، رائول سان لی به عنوان مدیر فوتبال باشگاه و آمادور برنابئو به عنوان مدیر روابط عمومی تیم با یوفا دیگر اعضایی هستند که در سفر بارسا به روسیه تیم را همراهی می کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 4:36 عصر توسط پویا| نظر|

 پیروزی در ویسنته کالدرون و سن مامس
اف سی بارسلونا از پنج بازی ابتدایی این فصل لالیگا، بیشترین امتیازات ممکن را از دو بازی سخت خارج از خانه خود کسب کرده است. آنها پس از پیروزی بر اتلتیکو مادرید، این هفته نیز مقابل اتلتیک بیلبائو به یک پیروزی ارزشمند دست یافتند.
در عرض کمتر از هفت روز، تیم پپ گواردیولا به ویسنته کالدرون و سان مامس سفر کرد و از این دو بازی خارج از خانه خود 6 امتیاز ارزشمند کسب کرد.بازی در زمین کالدرون و سان مامس از دیرباز تاکنون همیشه برای کاتالان ها بسیار دشوار بوده است و کسب دو پیروزی از این دو بازی نشان دهنده عظمت تیم و اراده برد در نزد بازیکنان است. بعد از برد 2-1 هفته گذشته مقابل اتلیکومادرید، آبی و اناری ها این هفته نیز در بازی شنبه شب خود مقابل اتلتیک بیلبائو با نتیجه 3-1 به پیروزی دست یافتند.



نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 4:36 عصر توسط پویا| نظر|

مسی به روسیه سفر کرد .
اگر چه لئو مسی هنوز موافقت کادر پزشکی بارسا را برای بازی چهارشنبه دریافت نکرده است، اما به همراه آبیدال و سایر اعضای تیم برای بازی با روبین به روسیه سفر خواهد کرد. آدریانو تنها بازیکن تیم اصلی بارسا است که به علت آسیب دیدگی در سفر به روسیه تیم را همراهی نمی کند.
امروز صبح لئو مسی همراه سایر اعضای تیم در زمین سیوداد اسپورتیوا در تمرینات حاضر شد و پس از تمرین توسط مربی برای سفر به روسیه و بازی در رقابت های لیگ قهرمانان فراخوانده شد.
این در حالی است که پس از مصدومیت این بازیکن - در هفته گذشته در زمین ویسنته کالدرون - کادر پزشکی بارسا هنوز موافقت خود را برای حضور وی در بازی چهارشنبه اعلام نکرده است. اریک آبیدال نیز به تمرینات برگشته و تیاگو آلکانترا نیز، همانند بازی با بیلبائو دوباره به تیم اصلی فراخوانده شد است؛ اما آدریانو به علت مصدومیت در این سفر حضور نخواهد داشت.


نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 4:36 عصر توسط پویا| نظر|

   1   2   3      >


قالب جدید وبلاگ یاس تم